piątek, 5 sierpnia 2016

KŁAMCA - RECENZJA

Witam!

Dzisiaj chciałabym zrecenzować pierwszy tom serii Jakuba Ćwieka pt. "Kłamca".

Bóg odszedł.
Anioły zostały pozostawione na własną rękę. Dumnie postanawiają wyplenić mitologiczne bóstwa. Po przeprowadzeniu szturmu na Valhallę, anioły tak jak obiecały ratują Lokiego -nordyckiego boga oszustów i zdrajców. Ten postanawia stanąć po ich stronie i staje się przez to anielskim chłopcem na posyłki. Jego usługi są bezcenne, ale i jakie skuteczne.

"- Jesteś... aniołem?
- Pewnie - zakpił nieznajomy - tylko skrzydła zostawiłem w przedpokoju, by nie nabłocić."


"- Są co najmniej trzy powody, dla których nie powinienem brać tej roboty - powiedział. - Po pierwsze, z całą pewnością jestem uczulony na detergenty. Jeszcze, nie byłem u lekarza, a na pewno tak jest. Po drugie, nie wywiązałem się jeszcze z ostatniego zlecenia od Michała. I po trzecie... chyba mi się nie chce."


"Kłamca" to niesamowity zbiór przygód, perypetii nordyckiego boga na usługach aniołów. Każde opowiadanie jest pełne humoru, przez co, co chwilę zaznaczałam w książce najśmieszniejsze dla mnie fragmenty. Czytając o przygodach Lokiego nie mogłam spokojnie usiedzieć w miejscu, bo prawie cały czas się śmiałam, przez co mój brat i moi rodzice patrzyli się na mnie w dosyć dziwny sposób.
Sama postać Lokiego jest cudowna, jego sarkazm i ironie niszczą po prostu system. Z zaciekawieniem śledzi się jego poczynania, bo jest tak barwną postacią. Jego sztuczki, umiejętności są naprawdę unikatowe. Czasami przy czytaniu musiałam wrócić do poprzednich stron, bo Loki potrafi nawet okłamać samego czytelnika.

Pan Ćwiek stworzył niesamowity świat, w którym można się po prostu zatopić. Książka jest wciągająca i tak bardzo wspaniała, że od razu gdy nadarzyła się okazja zakupiłam drugi tom. Smutne jest to, że jak mam okazję zajrzeć do Empika, to akurat nie ma tam kolejnych tomów "Kłamcy", przez co najwidoczniej zmuszona jestem do zrobienia zakupów w internecie (ale warto).

Literatura Jakuba Ćwieka jest lekka, łatwa i przyjemna, szybko się ją czyta. Duża dawka humoru, może od razu poprawić nam dzień. Do książek Ćwieka można co chwilę wracać, bo przygody nordyckiego boga w ogóle się nie nudzą. Serdecznie polecam "Kłamcę", jest to idealna odskocznia od zagranicznych książek, która na pewno wam się spodoba.

Jak spodobała wam się recenzja i jeżeli mieliście już kontakt z "Kłamcą" to zapraszam do komentowania! ;)

/KannOfDeath

2 komentarze :

  1. No sam tytuł mówi, że będzie oszukiwał XD Dodatkowo jego teksty naprawdę są świetne XD

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka